Dowody osobiste
Stanowiska odpowiedzialne za wykonanie czynności
Inspektor d/s ewidencji ludności i dowodów osobistych - Dorota Jaczyńska
Inspektor d/s ewidencji ludności i dowodów osobistych - Łukasz Zieliński
kontakt tel. 864 26 07
mail ewidencja2@sochaczew.org.pl
Wymiana dowodu osobistego
wniosek o wydanie dowodu osobistego
1. Wypełnij wniosek o wydanie dowodu osobistego.
2. Do wniosku dołącz aktualną fotografię.
3. Udaj się do pokoju nr 10 w Urzędzie Gminy Sochaczew, możesz również złożyć wniosek o wydanie dowodu osobistego w dowolnie wybranym przez Ciebie Urzędzie Gminy.
4. Podczas składania wniosku w urzędzie okaż ważny dowód osobisty lub ważny paszport.
5. W terminie wskazanym w potwierdzeniu złożenia wniosku – odbierz dowód osobisty. Status wniosku możesz sprawdzić na stronie:
https://moj.gov.pl/uslugi/engine/ng/index?xFormsAppName=SprawdzCzyDowodJestGotowy&xFormsOrigin=EXTERNAL
Uwagi:
Może się zdarzyć, że ze względu na chorobę, niepełnosprawność lub inną niedającą się pokonać przeszkodę nie możesz osobiście udać się do urzędu. Możesz wtedy złożyć wniosek o dowód w miejscu, w którym przebywasz. Skontaktuj się bezpośrednio z organem gminy (będącej siedzibą władz powiatu), na terenie której przebywasz lub organem miasta na prawach powiatu, na terenie którego przebywasz.
Szczegółowe informacje dot. wyrobienia dowodu osobistego podane są w linku poniżej:
https://www.gov.pl/web/gov/uzyskaj-dowod-osobisty
wniosek o wydanie dowodu osobistego
1. Wypełnij wniosek o wydanie dowodu osobistego.
2. Do wniosku dołącz aktualną fotografię.
3. Udaj się do pokoju nr 10 w Urzędzie Gminy Sochaczew, możesz również złożyć wniosek o wydanie dowodu osobistego w dowolnie wybranym przez Ciebie Urzędzie Gminy.
4. Podczas składania wniosku w urzędzie okaż ważny dowód osobisty lub ważny paszport.
5. W terminie wskazanym w potwierdzeniu złożenia wniosku – odbierz dowód osobisty. Status wniosku możesz sprawdzić na stronie:
https://moj.gov.pl/uslugi/engine/ng/index?xFormsAppName=SprawdzCzyDowodJestGotowy&xFormsOrigin=EXTERNAL
Uwagi:
Może się zdarzyć, że ze względu na chorobę, niepełnosprawność lub inną niedającą się pokonać przeszkodę nie możesz osobiście udać się do urzędu. Możesz wtedy złożyć wniosek o dowód w miejscu, w którym przebywasz. Skontaktuj się bezpośrednio z organem gminy (będącej siedzibą władz powiatu), na terenie której przebywasz lub organem miasta na prawach powiatu, na terenie którego przebywasz.
Szczegółowe informacje dot. wyrobienia dowodu osobistego podane są w linku poniżej:
https://www.gov.pl/web/gov/uzyskaj-dowod-osobisty
Potwierdzanie dowodów osobistych za zgodność z oryginałem
Uprzejmie informujemy, że w kompetencji organu gminy nie znajduje się uwierzytelnianie kserokopii dowodu osobistego.
Zgodnie z Kodeksem postępowania administracyjnego organ gminy może potwierdzić zgodność wykonanej kserokopii dokumentu z oryginałem dokumentu jeżeli w aktach sprawy znajduje się oryginał dokumentu. Dowód osobisty jest dokumentem wykonanym w 1 egzemplarzu, znajdującym się we władaniu posiadacza dokumentu. Organ gminy w dokumentach nie posiada kopii dowodu osobistego.
Zatem właściwym do stwierdzenia zgodności kopii dowodu osobistego z oryginałem jest notariusz, zgodnie z ustawą z dnia 14 lutego 1991 r. Prawo o notariacie.
Często jednak można usłyszeć zdanie, iż w sytuacji braku kancelarii notarialnej w danej gminie, wójt gminy może uwierzytelnić kserokopię dowodu osobistego. Jednak te stwierdzenie nie zasługuje na aprobatę, ponieważ Rozporządzenie Ministra Sprawiedliwości z dnia 07.02.2007 r. w sprawie sporządzania niektórych poświadczeń przez organy samorządu terytorialnego i banki jednoznacznie określa, iż w miejscowościach, w których nie ma kancelarii notarialnej, do poświadczania własnoręczności podpisu upoważniony jest wójt/burmistrz/prezydent. Nie ma tutaj mowy o dowodach osobistych. Zatem stwierdzanie zgodności odpisu z okazanym dokumentem jest kompetencją notariuszy.
Uprzejmie informujemy, że w kompetencji organu gminy nie znajduje się uwierzytelnianie kserokopii dowodu osobistego.
Zgodnie z Kodeksem postępowania administracyjnego organ gminy może potwierdzić zgodność wykonanej kserokopii dokumentu z oryginałem dokumentu jeżeli w aktach sprawy znajduje się oryginał dokumentu. Dowód osobisty jest dokumentem wykonanym w 1 egzemplarzu, znajdującym się we władaniu posiadacza dokumentu. Organ gminy w dokumentach nie posiada kopii dowodu osobistego.
Zatem właściwym do stwierdzenia zgodności kopii dowodu osobistego z oryginałem jest notariusz, zgodnie z ustawą z dnia 14 lutego 1991 r. Prawo o notariacie.
Często jednak można usłyszeć zdanie, iż w sytuacji braku kancelarii notarialnej w danej gminie, wójt gminy może uwierzytelnić kserokopię dowodu osobistego. Jednak te stwierdzenie nie zasługuje na aprobatę, ponieważ Rozporządzenie Ministra Sprawiedliwości z dnia 07.02.2007 r. w sprawie sporządzania niektórych poświadczeń przez organy samorządu terytorialnego i banki jednoznacznie określa, iż w miejscowościach, w których nie ma kancelarii notarialnej, do poświadczania własnoręczności podpisu upoważniony jest wójt/burmistrz/prezydent. Nie ma tutaj mowy o dowodach osobistych. Zatem stwierdzanie zgodności odpisu z okazanym dokumentem jest kompetencją notariuszy.
Proces rejestracji obywatela Ukrainy o statusie cudzoziemca „UKR” od 9:00 do 14:00
W celu rejestracji prosimy pobrać bilet z informacją o terminie wizyty
Informujemy Szanownych Petentów Urzędu Gminy Sochaczew, iż pokój nr 10 jest nieczynny w czwartki - Jest to dzień wewnętrzny. Powyższe ograniczenie jest wprowadzone okresowo i jest spowodowane dużą ilością spraw. Za utrudnienia przepraszamy i jednocześnie prosimy o zgłaszanie się w pozostałych dniach pracy, tj. poniedziałek, wtorek, środa, piątek. w godz. 8:00 - 15:45