W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Urząd Gminy Sochaczew

ul. Warszawska 115
96-500 Sochaczew

tel. (46) 864-26-00
fax: (46) 864-26-02
e-mail: gminasochaczew@sochaczew.org.pl

NIP GMINY: 837-16-92-031
REGON: 750148526
ADRES ESP: /exj2d97k84/SkrytkaESP

 

Dowody osobiste

Klauzula informacyjna RODO dotycząca dowodów osobistych - TUTAJ.
Stanowiska odpowiedzialne za wykonanie czynności 
Inspektor  d/s ewidencji ludności i dowodów osobistych - Dorota Jaczyńska
Inspektor d/s ewidencji ludności i dowodów osobistych - Łukasz Zieliński
kontakt tel. 864 26 07
mail ewidencja2@sochaczew.org.pl 

Wymiana dowodu osobistego
wniosek o wydanie dowodu osobistego
 

1.     Wypełnij wniosek o wydanie dowodu osobistego.

2.     Do wniosku dołącz aktualną fotografię.

3.     Udaj się do pokoju nr 10 w Urzędzie Gminy Sochaczew, możesz również złożyć wniosek o wydanie dowodu osobistego w dowolnie wybranym przez Ciebie Urzędzie Gminy. 

4.     Podczas składania wniosku w urzędzie okaż ważny dowód osobisty lub ważny paszport.

5.     W terminie wskazanym w potwierdzeniu złożenia wniosku – odbierz dowód osobisty. Status wniosku możesz sprawdzić na stronie:

https://moj.gov.pl/uslugi/engine/ng/index?xFormsAppName=SprawdzCzyDowodJestGotowy&xFormsOrigin=EXTERNAL

 

Uwagi:

Może się zdarzyć, że ze względu na chorobę, niepełnosprawność lub inną niedającą się pokonać przeszkodę nie możesz osobiście udać się do urzędu. Możesz wtedy złożyć wniosek o dowód w miejscu, w którym przebywasz. Skontaktuj się bezpośrednio z organem gminy (będącej siedzibą władz powiatu), na terenie której przebywasz lub organem miasta na prawach powiatu, na terenie którego przebywasz.

 

Szczegółowe informacje dot. wyrobienia dowodu osobistego podane są w linku poniżej:

https://www.gov.pl/web/gov/uzyskaj-dowod-osobisty
Potwierdzanie dowodów osobistych za zgodność z oryginałem

Uprzejmie informujemy, że w kompetencji organu gminy nie znajduje się uwierzytelnianie kserokopii dowodu osobistego.

Zgodnie z Kodeksem postępowania administracyjnego organ gminy może potwierdzić zgodność wykonanej kserokopii dokumentu z oryginałem dokumentu jeżeli w aktach sprawy znajduje się oryginał dokumentu. Dowód osobisty jest dokumentem wykonanym w 1 egzemplarzu, znajdującym się we władaniu posiadacza dokumentu. Organ gminy w dokumentach nie posiada kopii dowodu osobistego.

Zatem właściwym do stwierdzenia zgodności kopii dowodu osobistego z oryginałem jest notariusz, zgodnie z ustawą z dnia 14 lutego 1991 r. Prawo o notariacie.

Często jednak można usłyszeć zdanie, iż w sytuacji braku kancelarii notarialnej w danej gminie, wójt gminy może uwierzytelnić kserokopię dowodu osobistego. Jednak te stwierdzenie nie zasługuje na aprobatę, ponieważ Rozporządzenie Ministra Sprawiedliwości z dnia 07.02.2007 r. w sprawie sporządzania niektórych poświadczeń przez organy samorządu terytorialnego i banki jednoznacznie określa, iż w miejscowościach, w których nie ma kancelarii notarialnej, do poświadczania własnoręczności podpisu upoważniony jest wójt/burmistrz/prezydent. Nie ma tutaj mowy o dowodach osobistych. Zatem stwierdzanie zgodności odpisu z okazanym dokumentem jest kompetencją notariuszy.
Proces rejestracji obywatela Ukrainy o statusie cudzoziemca „UKR” od 9:00 do 14:00
W celu rejestracji prosimy pobrać bilet z informacją o terminie wizyty

 

Informujemy Szanownych Petentów Urzędu Gminy Sochaczew, iż pokój nr 10 jest nieczynny w czwartki - Jest to dzień wewnętrzny. Powyższe ograniczenie jest wprowadzone okresowo i jest spowodowane dużą ilością spraw. Za utrudnienia przepraszamy i jednocześnie prosimy o zgłaszanie się w pozostałych dniach pracy, tj. poniedziałek, wtorek, środa, piątek. w godz. 8:00 - 15:45

Tag

Załączniki

Powiadom znajomego